
Od dzisiaj można zgłaszać projekty do kolejnej edycji budżetu obywatelskiego. Etap składania projektów potrwa do 25 stycznia 2022 r.
Od dziś mieszkańcy Warszawy znowu mogą zgłaszać swoje pomysły na to, co ma powstać w ich okolicy lub w całym mieście. W tym roku do dyspozycji przeznaczono aż 101 130 815 zł , to najwyższa kwota od samego początku istnienia budżetu – kiedyś jeszcze – partycypacyjnego w Warszawie. Podobnie jak w poprzednich latach, projekt można zgłosić na formularzu papierowym lub przez internet, na stronie bo.um.warszawa.pl
Tegoroczne hasło: „Twój pomysł może zmienić Warszawę”
Zgłoszenie projektu to nic trudnego. Nie trzeba być ekspertem w danej dziedzinie, znać się na procesach inwestycyjnych czy dokumentacjach, żeby zgłosić swój pomysł do budżetu obywatelskiego. Wystarczy w prostych słowach opisać, co chcielibyśmy, żeby zostało zrobione, na jaką potrzebę odpowiada dany projekt i wskazać propozycję miejsca, gdzie projekt miałby zostać zrealizowany. Projekty można zgłaszać do 25 stycznia 2022 r. Następnie, każdy zgłoszony projekt zostanie zweryfikowany przez Urząd. Te, które pozytywnie przejdą weryfikację, w czerwcu zostaną poddane pod głosowanie mieszkańców. W ten sposób warszawiacy wybiorą, co powstanie w naszym mieście w 2023 r.
Spotkanie otwarcia 9. edycji BO
1 grudnia, o godz. 18:00 odbędzie się tzw. spotkanie otwarcia, aby dokładniej wyjaśnić warszawiakom zasady i harmonogram nowej edycji. Ze względu na sytuację epidemiologiczną, spotkanie odbędzie się w formule on-line. Mogą wziąć w nim udział wszyscy, którzy chcą dowiedzieć się, np.:
- jakiego typu projekty można zgłosić do budżetu obywatelskiego,
- jak wygląda harmonogram 9. edycji lub
- z jakiego wsparcia można skorzystać na etapie składania projektów?
Spotkanie będzie podzielone na dwie części:
- prezentacja ogólna o zasadach budżetu obywatelskiego w najbliższej edycji, dyskusja, odpowiedzi na pytania
- podział na pokoje dzielnicowe; prezentacja form wsparcia dla mieszkańców w dzielnicach, planów inwestycyjnych itp.
Aby otrzymać link do spotkania, napisz na adres bo@um.warszawa.pl
Harmonogram 9. edycji budżetu obywatelskiego:
Zgłaszanie projektów: od 1 grudnia 2021 r. do 25 stycznia 2022 r.
Ocena projektów: od 26 stycznia do 4 maja 2022 r.
Składanie odwołań od oceny negatywnej: od 4 do 11 maja 2022 r.
Rozpatrywanie odwołań: od 4 maja do 31 maja 2022 r.
Głosowanie na projekty: od 15 do 30 czerwcza 2022r.
Ogłoszenie wyników: 13 lipca 2022 r.