Schemat organizacyjny

Schemat organizacyjny

Aneta Pozowska
tel. 22 863 55 24 tonowo 7

  1. Dyrektor jest odpowiedzialny za realizację powierzonych zadań, właściwą organizację pracy Zakładu. Dyrektor zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy Zakładu oraz warunki jego działania, a w szczególności:
  • sprawuje bezpośredni nadzór nad komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań, bądź eliminowania spostrzeżonych uchybień;
  • zapewnia opracowywanie i realizację planów finansowych Zakładu, zatwierdza je oraz przekazuje je Prezydentowi m. st. Warszawy;
  • zatwierdza po zaopiniowaniu przez Zarząd Dzielnicy i uzgodnieniu z Prezydentem m. st. Warszawy regulamin organizacyjny Zakładu;
  • reprezentuje miasto stołeczne Warszawa w odniesieniu do mienia posiadanego przez Zakład, zapewnia prowadzenie ewidencji mienia m. st. Warszawy będącego w posiadaniu Zakładu;
  • prowadzi kontrolę wewnętrzną w Zakładzie w zakresie realizowanych zadań, określonych statutem Zakładu;
  • realizuje zadania w zakresie kontroli finansowej w Zakładzie;
  • sprawuje nadzór nad prowadzonymi postępowaniami sądowymi;
  • sprawuje nadzór w zakresie zarządzania ryzykiem w Zakładzie, w tym określa sposób organizacji zarządzania ryzykiem zgodnie z Zarządzeniami Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy i innymi aktami prawa w tym zakresie.
  1. Dyrektor dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników zatrudnionych w Zakładzie oraz realizuje politykę personalną, a w szczególności:
  • dokonuje czynności wynikające z nawiązania i trwania stosunku pracy z pracownikami oraz czynności związane z ustaniem stosunku pracy;
  • dysponuje funduszem wynagrodzeń w Zakładzie;
  • sprawuje nadzór i kontrolę nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy, dokonuje okresowych ocen oraz rozpatruje skargi dotyczące pracy pracowników Zakładu;
  • ustala regulamin pracy Zakładu;
  • wykonuje zadania dyrektora jednostki, wynikające z przepisów odrębnych;
  • realizuje inne zadania z upoważnienia Prezydenta m.st. Warszawy.
  1. Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków.

Małgorzata Kurc
tel. 22 863 55 24 tonowo 7

  1. Zastępca Dyrektora podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
  2. Do podstawowych zadań Zastępcy Dyrektora należy:
  • zastępowanie Dyrektora w czasie jego nieobecności;
  • kierowanie podległymi komórkami organizacyjnymi oraz zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania;
  • sprawowanie merytorycznej kontroli nad działalnością podległych komórek organizacyjnych;
  • wydawanie decyzji w sprawach należących do zakresu działania oraz w ramach udzielonych pełnomocnictw.

Katarzyna Duranc
tel. 22 863 55 24 tonowo 7

  1. Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
  2. Główny Księgowy Zakładu realizuje obowiązki i uprawnienia określone w przepisach o finansach publicznych, rachunkowości oraz zamówieniach publicznych.
  3. Do zadań Głównego Księgowego należy zapewnienie prowadzenia rachunkowości Zakładu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, a w szczególności:
  • organizowanie sporządzania, obiegu oraz kontroli dokumentów finansowych w sposób zapewniający właściwą dokumentację zdarzeń gospodarczych;
  • terminowe przygotowywanie i przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych;
  • prowadzenie gospodarki finansowej Zakładu polegającej na dysponowaniu środkami pieniężnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami, planem finansowym Zakładu oraz harmonogramem dochodów i wydatków, zapewnienie terminowego ściągania należności, dochodzenie roszczeń oraz spłaty zobowiązań;
  • opracowywanie kwartalnych analiz realizacji planu finansowego Zakładu oraz wykorzystania środków będących w dyspozycji Zakładu;
  • dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów finansowych;
  • opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, w tym zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji oraz zasad obiegu dokumentów;
  • organizowanie w sposób właściwy przechowywania dokumentacji księgowej, sprawozdawczej i innej, będącej w dyspozycji Działu Finansowo-Księgowego oraz zabezpieczenie tej dokumentacji przed zniszczeniem i dostępem osób nieupoważnionych;
  1. Główny Księgowy Zakładu pełni funkcję Kierownika Działu Finansowo-Księgowego, który kieruje i koordynuje pracę w podległym dziale.
  2. Główny Księgowy ma prawo żądać od kierowników innych komórek organizacyjnych udzielania w formie ustnej lub pisemnej niezbędnych informacji i wyjaśnień, jak również udostępnienia do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji i wyjaśnień oraz wnioskować do Dyrektora o określenie trybu, według którego mają być wykonywane przez inne komórki organizacyjne prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów i sprawozdawczości finansowej.

tel. 22 863 55 24 tonowo 4

  1. Dział Finansowo-Księgowy pełni funkcję dysponenta środków budżetowych, realizuje zadania Zakładu w zakresie projektowania i wykonywania budżetu Zakładu oraz prowadzi sprawy dotyczące obsługi finansowo – księgowej Zakładu.
  2. Do właściwości Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:
  • prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
  • opracowanie planu finansowego dochodów i wydatków oraz kontrola nad prawidłową jego realizacją w skali całego roku,
  • dokonywanie zmian w budżecie jednostki zgodnie z przyjętym trybem i zasadami,
  • kontrola dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
  • prowadzenie rejestru operacji finansowych (zakup, sprzedaż, wystawianie faktur, sporządzanie przelewów),
  • obsługa bieżących rachunków bankowych,
  • sporządzanie comiesięcznych sprawozdań z realizacji budżetu (dochodów i wydatków) oraz sprawozdań rocznych i okresowych z zakresu księgowości,
  • syntetyczna i analityczna ewidencja kont rozrachunkowych, prowadzenie rozliczeń
    z kontrahentami,
  • prowadzenie ewidencji wydatków i dochodów w podziale na paragrafy klasyfikacji budżetowej,
  • prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku od towarów i usług VAT,
  • składanie cząstkowych deklaracji VAT w aplikacji Urzędu m.st. Warszawy oraz dokonywanie rozliczeń z Urzędem m.st. Warszawy w tym zakresie,
  • sporządzanie i wysyłanie w aplikacji Urzędu m.st. Warszawy jednolitego pliku kontrolnego (JPK),
  • ewidencjonowanie i naliczanie przychodów z nieruchomości,
  • obsługa interesantów w zakresie bieżących naliczeń należności, uzgadniania sald
    i rozliczeń,
  • rozliczanie opłat za media,
  • analityczna ewidencja kosztów na poszczególne nieruchomości,
  • ustalanie raz w roku kosztów utrzymania 1m2 nieruchomości według rzeczywistych kosztów poniesionych w rozliczonym i zamkniętym okresie,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych,
  • obsługa kasy wewnętrznej jednostki,
  • rozliczanie nieruchomości przekazywanych ich właścicielom w zakresie kosztów zarządu, eksploatacji i remontów nieruchomości prywatnych będących w zarządzie Zakładu,
  • prowadzenie ewidencji przyznanych dodatków mieszkaniowych,
  • zamawianie środków pieniężnych na wydatki,
  • sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości,
  • sporządzanie deklaracji o wysokości opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi,
  • obsługa lokali mieszkalnych znajdujących się w budynkach wspólnot mieszkaniowych (wystawianie not księgowych, kontrolowanie należności i zobowiązań, udział pełnomocnika w zebraniach wspólnot).
  • prowadzenie ewidencji księgowej zaangażowania wydatków jednostki,
  • ustalanie wysokości należności z tytułu wpłaconych kaucji mieszkaniowych,uzgadnianie ewidencji księgowej z działami merytorycznymi.

Kierownik: Monika Jakubowska
tel. 22 863-55-24 tonowo 5

  1. Działem Eksploatacji i Organizacji kieruje kierownik działu, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
  2. Dział Eksploatacji i Organizacji realizuje zadania w zakresie:
  • organizacji pracy Zakładu oraz realizacji potrzeb gospodarczych Zakładu,
  • inwentaryzacji majątkowych Zakładu,
  • koordynowania zadań w zakresie kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem;
  • organizowania i gospodarowania zasobem w granicach zwykłego zarządu, a zwłaszcza organizowania i sprawowania zarządu nieruchomością wspólną do czasu określenia przez właścicieli lub sąd sposobu zarządu tą nieruchomością wspólną;
  • regulacji stanów prawnych nieruchomości niebędących własnością m.st. Warszawy,
    a zarządzanych przez ZGN oraz nadzoru nad prowadzonymi postępowaniami sądowymi
    w tym zakresie;
  • zarządzania lokalami użytkowymi oraz dzierżawą nieruchomości;
  • prowadzenia polityki personalnej oraz rozwoju zawodowego pracowników,
  • prowadzenia naliczeń wynagrodzeń pracowników oraz innych świadczeń wynikających
    z zatrudnienia,
  • prowadzenia spraw w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż.,
  • ochrony danych osobowych przetwarzanych w Zakładzie,
  • nadzoru nad zapewnieniem ciągłości pracy w systemach informatycznych,
  • organizacji i prowadzenia zakładowej składnicy akt.
  1. Do zadań Działu Eksploatacji i Organizacji należy w szczególności:
  • w zakresie organizacji, informatyzacji, ochrony danych osobowych oraz archiwizacji:
  1. opracowywanie projektów zarządzeń, pism ogólnych, regulaminów, instrukcji;
  2. prowadzenie rejestru wewnętrznych aktów normatywnych, upoważnień
  3. i pełnomocnictw;
  4. prowadzenie rejestru skarg, wniosków i interpelacji;
  5. obsługa sekretariatu i kancelarii, w tym prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów;
  6. przygotowywanie pism i wysyłanie korespondencji Dyrektora,
  7. realizacja zatwierdzonych zamówień i rozliczanie dokonanych zakupów na potrzeby Zakładu;
  8. przygotowanie harmonogramu okresowych inwentaryzacji majątkowych Zakładu oraz uczestniczenie w inwentaryzacji i prowadzenie ksiąg inwentarzowych (w tym elektronicznych ksiąg inwentarzowych w systemie inwentaryzacji składników majątku trwałego);
  9. prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych, a w szczególności przygotowywanie upoważnień w zakresie administrowania i przetwarzania danych osobowych oraz prowadzenie rejestru udostępniania danych osobowych podmiotom zewnętrznym;
  10. nadzór nad właściwą obsługą informatyczną Zakładu;
  11. prowadzenie wraz z bieżącą aktualizacją Biuletynu Informacji Publicznej Zakładu;
  12. nadzór nad bieżącym aktualizowaniem informacji na stronie internetowej Zakładu;
  13. nadzór nad utrzymaniem czystości na terenie siedziby Zakładu;
  14. nadzór nad prawidłowym utrzymaniem bezpieczeństwa siedziby Zakładu wspomaganego przez elektroniczny system alarmowy i monitoringu oraz system kontroli dostępu;
  15. koordynowanie zadań w zakresie kontroli zarządczej oraz zarządzania ryzykiem oraz współpraca w tym zakresie z komórkami Urzędu Dzielnicy oraz Urzędu m.st. Warszawy;
  16. organizacja i prowadzenie zakładowej składnicy akt oraz nadzór na prawidłowym jej funkcjonowaniem;
  17. archiwizacja dokumentów za pomocą elektronicznego systemu archiwizacyjnego;
  • w zakresie eksploatacji i zarządzania lokalami użytkowymi oraz dzierżawami:
  1. prowadzenie inwentaryzacji gruntów, na których znajdują się budynki administrowane przez Zakład;
  2. organizowanie i gospodarowanie zasobem w granicach zwykłego zarządu, a zwłaszcza organizowanie i sprawowanie zarządu nieruchomością wspólną do czasu określenia przez właścicieli lub sąd sposobu zarządu tą nieruchomością wspólną;
  3. podejmowanie działań mających na celu regulację stanów prawnych nieruchomości niebędących własnością m.st. Warszawy, a zarządzanych przez ZGN oraz nadzór nad prowadzonymi postępowaniami sądowymi w tym zakresie;
  4. prowadzenie ewidencji budynków, budowli, lokali użytkowych i mieszkalnych, terenów posesji, gruntów i urządzeń;
  5. współpraca z dostawcami mediów, a także usługodawcami w zakresie prowadzonych rozliczeń;
  6. przygotowywanie danych do umów z kontrahentami dostarczającymi mediam i usługodawcami;
  7. opracowywanie wstępnej dokumentacji przetargowej w zakresie wywozu nieczystości, pielęgnacji zieleni oraz innych usług i dostaw leżących w zakresie działania działu;
  8. współpraca z komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie kontroli terminowości, jakości i prawidłowości świadczonych na rzecz Zakładu dostaw (dostarczania wody i odprowadzania ścieków, dostarczania energii elektrycznej, dostarczania gazu i innych mediów) i usług (wywozu nieczystości płynnych i stałych, wywozu gabarytów, pielęgnacji zieleni, sprzątania itp.);
  9. dokonywanie uzgodnień i prowadzenie korespondencji z kontrahentami w zakresie świadczonych usług;
  10. prowadzenie rozliczeń świadczonych usług przy współpracy z komórkami organizacyjnymi Zakładu;
  11. obsługa Systemu Zarządzania Energią w zakresie lokali użytkowych oraz współpraca w tym zakresie z komórkami Urzędu m.st. Warszawy;
  12. obsługa systemu ubezpieczeń w ramach Warszawskiego Programu Ubezpieczeń w zakresie składników majątku siedziby Zakładu;
  13. udział w protokolarnym przejmowaniu lub przekazywaniu nieruchomości, w tym współpraca z właścicielami nieruchomości będących w zarządzie Zakładu,
  14. prowadzenie ewidencji najmu lokali użytkowych, garaży, powierzchni reklamowych i dzierżawy gruntu;
  15. przygotowywanie materiałów do ogłoszeń́ o przetargach, konkursach ofert na najem lokali użytkowych i garaży, przygotowywanie materiałów i dokumentów w zakresie najmu lokali użytkowych, garaży, powierzchni reklamowych oraz przedkładanie do rozstrzygnięcia Zarządowi Dzielnicy;
  16. przygotowywanie projektów Uchwał Zarządu Dzielnicy i przedkładanie ich do rozstrzygnięcia na posiedzeniu Zarządu Dzielnicy;
  17. przygotowywanie dokumentacji do zawarcia lub rozwiązania umów o najem lokali użytkowych, powierzchni reklamowych, garaży oraz dzierżaw gruntu, w tym także postępowań przetargowych, konkursowych i negocjacji związanych z wyłonieniem najemcy lub dzierżawcy, a także przygotowywaniem dokumentów do umów użyczenia;
  18. prowadzenie działań windykacyjnych w zakresie bezpośredniego kontaktu
  19. z najemcami lokali użytkowych, garaży, powierzchni reklamowych i dzierżawców
  20. w przypadku stwierdzenia zwłoki w opłatach w przedziale od jednego do dwóch okresów rozliczeniowych;
  21. udział w protokolarnym przejmowaniu lub przekazywaniu nieruchomości, lokali użytkowych, powierzchni reklamowych, garaży i dzierżawy gruntu;
  22. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie lokali użytkowych, garaży, powierzchni reklamowych i dzierżawy gruntu;
  23. prowadzenie kontroli prawidłowości użytkowania lokali, garaży i terenów oraz realizacji zawartych umów najmu i dzierżawy, w tym ustaleniem koniecznych napraw obciążających wynajmującego lub najemcę;
  • w zakresie prowadzenia polityki personalnej oraz rozwoju zawodowego pracowników:
  1. prowadzenie spraw płacowych, kadrowych i socjalnych;
  2. naliczanie wynagrodzeń osobowych i bezosobowych oraz innych świadczeń związanych ze stosunkami pracy pracowników Zakładu oraz Zleceniobiorców;
  3. prowadzenie spraw wynikających z Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym ustalenie wysokości odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych oraz naliczanie świadczeń socjalnych, obsługa komisji socjalnej oraz przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wypłaty świadczeń;
  4. rozliczanie czasu pracy pracowników za pomocą systemu informatycznego;
  5. przygotowywanie i realizacja szkoleń oraz rozwoju zawodowego pracowników;
  6. prowadzenie postępowań rekrutacyjnych w Zakładzie;
  7. współpraca z urzędem pracy i innymi instytucjami w zakresie doboru kadr i warunków zatrudniania w świetle przepisów prawa pracy i przepisów szczególnych, na niektórych stanowiskach pracy;
  8. współpraca z urzędami skarbowymi oraz ZUS w zakresie prowadzonych rozliczeń;
  9. współpraca z GUS, PFRON i innymi urzędami w ramach prowadzonej sprawozdawczości;
  10. przygotowywanie dokumentów do zawierania umów cywilno-prawnych (zlecenia, o dzieło);
  11. prowadzenie rejestru umów cywilnoprawnych (zlecenia i o dzieło oraz inne związanez obsługa kadrową), w tym w elektronicznym Centralnym Rejestrze Umów Urzędu m.st. Warszawy;
  12. rozliczanie umów cywilnoprawnych z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej i niebędącymi pracownikami zgodnie z Procedurą wprowadzoną Zarządzeniem Prezydenta m. st. Warszawy oraz współpraca w tym zakresie z komórkami Urzędu m.st. Warszawy;
  13. prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w Zakładzie, w tym spraw związanych z wypadkami przy pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz współpraca z organami i instytucjami w zakresie BHP i ppoż.;
  14. nadzór nad prawidłowym realizowaniem zadań w zakresie bhp przez uprawnione osoby świadczące usługi w Zakładzie;
  15. prowadzenie gospodarki odzieżą roboczą, ochronną i sprzętem ochrony osobistej pracowników Zakładu;
  16. udział w przygotowaniu projektu planu finansowego w zakresie zatrudnienia i wynagrodzenia, sukcesywne nadzorowanie zaangażowania planu wydatków oraz przygotowywanie odpowiednich sprawozdań.

Kierownik: p.o. Elżbieta Kowalczyk
tel. 22 863-55-24 tonowo 6

  1. Działem Planowania i Utrzymania Zasobów kieruje kierownik działu, który podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
  2. Dział Planowania i Utrzymania Zasobów realizuje zadania w zakresie:
  • planowania robót remontowo-konserwacyjnych, mających na celu utrzymanie należytego stanu technicznego nieruchomości zarządzanych przez ZGN;
  • prowadzenia spraw i koordynacja działań w zakresie udzielania zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zamówień nie objętych Prawem zamówień publicznych, do których należy stosować art. 44 ustawy o finansach publicznych, w tym przyjmowanie zleceń z komórek organizacyjnych na przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz weryfikacja wniosków z komórek organizacyjnych Zakładu.

3. Do zadań Działu Planowania i Utrzymania Zasobów należy w szczególności:

  • w zakresie planowania robót remontowo-konserwacyjnych:

  1. utrzymanie należytego stanu technicznego nieruchomości zarządzanych przez ZGN;
  2. przygotowanie rocznych planów w zakresie konserwacji i remontów;
  3. przygotowanie dokumentacji związanej z uzyskaniem pozwoleń na inwestycje, remonty i rozbiórki;
  4. bilansowanie potrzeb remontowych zarządzanych zasobów;
  5. zlecanie opracowania dokumentacji technicznej, ekspertyz i innych dokumentów uprawnionym jednostkom;
  6. przygotowanie kompletnych danych i dokumentacji do postępowań przetargowych na remonty, roboty inwestycyjne i konserwacje;
  7. sporządzanie umów na roboty budowlane i instalacyjne;
  8. planowanie robót inwestycyjnych, w tym również przykanalików i przyłączy mediów we współpracy z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Urzędu Dzielnicy oraz komórkami organizacyjnymi Zakładu;
  9. kwalifikowanie robót awaryjnych do pilnej realizacji (zagrożenie życia i zdrowia, kataklizmy);
  10. sporządzanie rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizacji planu robót remontowych, inwestycyjnych i konserwacji;
  11. prowadzenie rejestru spraw technicznych zgłaszanych przez mieszkańców i innych użytkowników powierzonych zasobów komunalnych i zlecanie tych spraw do realizacji Działowi Nadzoru Technicznego;
  12. prowadzenie rejestracji zleceń konserwatorskich;
  13. współpraca z organami nadzoru architektoniczno – budowlanego, Inspekcją Ochrony Środowiska, Państwową Inspekcją Pracy, Państwową Inspekcją Sanitarną, SANEPID, Strażą Pożarną oraz innymi jednostkami organizacyjnymi;
  14. dokonywanie przeglądów budynków i budowli w zakresie art. 62 i art. 64 Prawa Budowlanego oraz prowadzenie książek obiektu budowlanego;
  15. współpraca z komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie kontroli terminowości, jakości i prawidłowości świadczonych na rzecz Zakładu dostaw (dostarczania wody i odprowadzania ścieków, dostarczania energii elektrycznej, dostarczania gazu i innych mediów) i usług (wywozu nieczystości płynnych);
  16. dokonywanie oceny i opisu zakresu powstałej szkody w zarządzanym zasobie oraz dokonywanie zgłoszeń powstałych szkód do ubezpieczyciela;
  17. obsługą systemu ubezpieczeń w ramach Warszawskiego Programu Ubezpieczeń w zakresie zarządzanego zasobu nieruchomości;
  18. prowadzenie ewidencji powstałych szkód w zarządzanym zasobie nieruchomości i zgłoszonych do ubezpieczenia oraz współpraca w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi ZGN;
  • w zakresie prowadzenia zamówień publicznych:
  1. przestrzeganie przepisów Prawa zamówień publicznych oraz przestrzeganie wydatkowania środków publicznych zgodnie z ustawą o finansach publicznych, a także stosowanie odpowiednich przepisów m.st. Warszawy z zakresu finansów oraz zamówień publicznych,
  2. sporządzanie i prowadzenie planów zamówień publicznych Zakładu w oparciu o wnioski komórek merytorycznych na roboty budowlane oraz dostawy i usługi,
  3. prowadzenie spraw i koordynacja działań w zakresie udzielania przez Dyrektora zamówień nie objętych Prawem zamówień publicznych, do których należy stosować 44 ustawy o finansach publicznych, w tym przyjmowanie zleceń z komórek organizacyjnych na przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz weryfikacja wniosków z komórek organizacyjnych w postępowaniach unormowanych wewnętrznymi Zarządzeniami Dyrektora,
  4. przygotowywanie projektów zarządzeń Dyrektora w sprawach dotyczących zamówień publicznych,
  5. przygotowywanie i przeprowadzanie zleconych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach uczestnictwa w komisjach przetargowych, a w szczególności publikacja ogłoszeń, prowadzenie dokumentacji postępowania, zawiadamianie o wynikach postępowania,
  6. weryfikowanie pod względem formalnym projektów dokumentów przygotowywanych przez członków komisji przetargowych z merytorycznych komórek organizacyjnych, zlecających przeprowadzenie postępowania, wydawanie i przyjmowanie dokumentów przetargowych związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
  7. prowadzenie rejestru zamówień publicznych, protestów i odwołań,
  8. prowadzenie rejestru umów i zleceń zawieranych w ramach zamówień publicznych oraz innych zobowiązań o charakterze wydatkowym w elektronicznym Centralnym Rejestrze Umów Urzędu m.st. Warszawy,
  9. przygotowywanie wystąpień do Urzędu Zamówień Publicznych i Urzędu m.st. Warszawy,
  10. prowadzenie zbiorczej sprawozdawczości z udzielonych zamówień publicznych,
  11. przechowywanie dokumentacji przetargowej z udzielonych zamówień, a następnie przekazywanie do archiwum.

Kierownik: Łukasz Krawczyk

tel. 22 863-55-24 tonowo 2

  1. Działem Nadzoru Technicznego kieruje kierownik działu, który podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
  2. Dział Nadzoru Technicznego realizuje zadania związane z:
  • utrzymaniem należytego stanu technicznego nieruchomości zarządzanych przez ZGN poprzez nadzór nad realizacją zleconych przez Dział Planowania i Utrzymania Zasobów remontów i konserwacji (zatwierdzonych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora);
  • sporządzaniem kosztorysów inwestorskich oraz protokołów typowania robót;
  • weryfikacją kosztorysów ofertowych;
  • nadzorem technicznym wykonywanych robót zgodnie z ustawą Prawo Budowlane;
  • potwierdzaniem faktycznie wykonanych robót oraz wydawaniem zleceń na usunięcia wad, a także weryfikacją rachunków za wykonane roboty i usługi;
  • załatwianiem spraw technicznych zgłaszanych przez mieszkańców i innych użytkowników powierzonych zasobów komunalnych poprzez nadzór nad realizacją zleceń wystawianych przez Dział Planowania i Utrzymania Zasobów w zakresie remontów i konserwacji;
  • udziałem w protokolarnym przejmowaniu lub przekazywaniu nieruchomości;
  • udziałem w okresowych przeglądach stanu technicznego zarządzanych zasobów (w tym przeglądach gwarancyjnych);
  • dokonywaniem oceny stanu technicznego pomieszczeń przeznaczonych na lokale mieszkalne, użytkowe i inne;
  • dokonywaniem weryfikacji oraz oceny stanu technicznego nieruchomości lub ich części przeznaczonych do dzierżawy;
  • współpracą z organami nadzoru architektoniczno – budowlanego, Inspekcją Ochrony Środowiska, Państwową Inspekcją Pracy, Państwową Inspekcją Sanitarną, SANEPID, Strażą Pożarną oraz innymi jednostkami organizacyjnymi;
  • współpracą z dostawcami usług i mediów (woda, odprowadzanie ścieków, sprzedaż
    i dystrybucja energii elektrycznej, dostawa gazu i inne) w zakresie sprawności technicznej sieci i urządzeń;
  • współpracą z komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie kontroli terminowości, jakości i prawidłowości świadczonych na rzecz Zakładu dostaw (dostarczania wody
    i odprowadzania ścieków, dostarczania energii elektrycznej, dostarczania gazu i innych mediów) i usług (wywozu nieczystości płynnych).

Kierownik: Adrianna Jara-Rybińska
tel. 22 863-55-24 tonowo 1

  1. Działem Administracji kieruje kierownik działu, który podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
  2. Dział Administracji realizuje zadania związane z:
  • utrzymaniem należytego porządku i czystości w budynkach i ich otoczeniu;
  • określaniem wymiaru opłat za najem lokali mieszkalnych, w tym ich odpowiedniej regulacji na podstawie polityki czynszowej m.st. Warszawy;
  • nadzorem nad przejmowaniem lokali i rozliczaniem najemców ze zwalnianych lokali;
  • prowadzeniem ewidencji lokali niezasiedlonych oraz podejmowaniem działań zmierzających do szybkiego przygotowania lokali zwalnianych do kolejnego zasiedlenia;
  • prowadzeniem działań windykacyjnych w zakresie bezpośredniego kontaktu z najemcami lokali mieszkalnych w przypadku stwierdzenia zwłoki w opłatach w przedziale od jednego do dwóch okresów rozliczeniowych;
  • przygotowywaniem wypowiedzeń umów najmu lokali mieszkalnych w zakresie przewidzianym przepisami z wyjątkiem wypowiedzeń z tytułu zwłoki z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu mieszkalnego;
  • przygotowywaniem niezbędnych dokumentów do radcy prawnego celem skierowania spraw do sądu;
  • współdziałaniem z kontrahentami w zakresie świadczonych przez nich usług oraz potwierdzaniem ich racjonalności, prawidłowości wykonania i rzetelności wystawionych faktur;
  • obsługą Systemu Zarządzania Energią w zakresie lokali mieszkalnych i części wspólnych zarządzanego zasobu oraz współpraca w tym zakresie z komórkami Urzędu m.st. Warszawy;
  • prowadzeniem zbioru dokumentów dotyczących lokali i budynków mieszkalnych;
  • przygotowaniem dokumentów do zawarcia umowy najmu lokali mieszkalnych;
  • sprawowaniem nadzoru nad dozorcami domów;
  • przygotowywaniem w oparciu o oszczędną i racjonalną gospodarkę zakupu sprzętu
    i materiałów niezbędnych dozorcom do wykonywania zadań;
  • przygotowywaniem i realizowaniem zakupów niezbędnych do prawidłowego zarządzania nieruchomościami będącymi w administrowaniu Zakładu;
  • współpracą z dostawcami mediów, a także usługodawcami na rzecz Zakładu w zakresie prawidłowości dostaw i usług;
  • współpracą z komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie kontroli terminowości, jakości i prawidłowości świadczonych na rzecz Zakładu dostaw (dostarczania wody
    i odprowadzania ścieków, dostarczania energii elektrycznej, dostarczania gazu i innych mediów) i usług (wywozu nieczystości płynnych i stałych, wywozu gabarytów, pielęgnacji zieleni, sprzątania itp.);
  • rozpatrywaniem wniosków o obniżki czynszu z tytułu niskich dochodów przez najemców lokali mieszkalnych;
  • realizacją Programu „Poznaj swojego najemcę̨”;
  • udziałem w protokolarnym przejmowaniu lub przekazywaniu nieruchomości;
  • udziałem w przygotowaniu projektu planu finansowego w zakresie obsługi zarządzanych nieruchomości oraz wyposażenia dozorców w niezbędne materiały i narzędzia;
  • przygotowywaniem sprawozdawczości i odpowiednich rejestrów z zakresu pracy działu.

Kierownik: Sylwia Strójwąs
tel. 22 863-55-24 tonowo 3

1. Działem Windykacji kieruje kierownik działu, który podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
2. Dział Windykacji realizuje zadania związane z wykonywaniem czynności windykacyjnych związanych z zaległościami powstałymi w związku z brakiem zapłaty czynszu lub innych opłat z tytułu najmu lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży i bezumownego korzystania, z tytułu dzierżawy nieruchomości, z tytułu rozliczeń z właścicielami nieruchomości przekazanych w zarząd prywatny, w tym w szczególności:

  • bieżące analizowanie stanu zaległych należności Zakładu;
  • egzekwowanie należności od dłużników;
  • bieżące monitorowanie wpłat oraz rozliczanie dłużników w zakresie programu restrukturyzacji długów;
  • przygotowywanie materiałów niezbędnych do wszczynania i prowadzenia spraw sądowych oraz do podejmowania ewentualnych postępowań mediacyjnych i układowych z dłużnikami;
  • opracowywanie okresowych i epizodycznych informacji i analiz (sprawozdawczości) dotyczących windykacji zaległych należności na potrzeby Zakładu oraz innych jednostek;
  • przygotowywanie wypowiedzeń umów najmu lokalu mieszkalnego, użytkowego, garażu lub umów dzierżawy z tytułu zwłoki z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu mieszkalnego;
  • przygotowywanie oświadczenia woli Dyrektora w sprawie przywrócenia umowy najmu lokalu mieszkalnego zgodnie przepisami prawa;
  • sporządzanie i realizacja umów spłaty zadłużenia w formie świadczenia niepieniężnego oraz nadzór nad ich prawidłową realizacją przez dłużników;
  • współpraca z komórkami organizacyjnymi ZGN, a w szczególności z Działem Technicznych w zakresie ustalania prac w ramach realizacji programu odpracowywania długów;
  • współpraca z organami egzekucyjnymi (komornik).