Schemat organizacyjny
Schemat organizacyjny
-
Aneta Pozowska
tel. 22 863 55 24 tonowo 7- Dyrektor jest odpowiedzialny za realizację powierzonych zadań oraz właściwą organizację pracy Zakładu. Dyrektor zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy Zakładu oraz warunki jego działania, a w szczególności:
- sprawuje bezpośredni nadzór nad komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań, bądź eliminowania spostrzeżonych uchybień;
- zapewnia opracowywanie i realizację planów finansowych Zakładu, zatwierdza je oraz przekazuje je Prezydentowi m. st. Warszawy;
- zatwierdza po zaopiniowaniu przez Zarząd Dzielnicy i uzgodnieniu z Prezydentem m. st. Warszawy regulamin organizacyjny Zakładu;
- reprezentuje miasto stołeczne Warszawa w odniesieniu do mienia posiadanego przez Zakład, zapewnia prowadzenie ewidencji mienia m. st. Warszawy będącego w posiadaniu Zakładu;
- prowadzi kontrolę wewnętrzną w Zakładzie w zakresie realizowanych zadań, określonych statutem Zakładu;
- realizuje zadania w zakresie kontroli finansowej w Zakładzie;
- sprawuje nadzór nad prowadzonymi postępowaniami sądowymi;
- sprawuje nadzór w zakresie zarządzania ryzykiem w Zakładzie, w tym określa sposób organizacji zarządzania ryzykiem zgodnie z Zarządzeniami Prezydenta m.st. Warszawy i innymi aktami prawa w tym zakresie.
- Dyrektor dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników zatrudnionych
w Zakładzie oraz realizuje politykę personalną, a w szczególności:
- dokonuje czynności wynikające z nawiązania i trwania stosunku pracy
z pracownikami oraz czynności związane z ustaniem stosunku pracy; - dysponuje funduszem wynagrodzeń w Zakładzie;
- sprawuje nadzór i kontrolę nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy, dokonuje okresowych ocen oraz rozpatruje skargi dotyczące pracy pracowników Zakładu;
- ustala regulamin pracy Zakładu;
- wykonuje zadania dyrektora jednostki, wynikające z przepisów odrębnych;
- realizuje inne zadania z upoważnienia Prezydenta m.st. Warszawy.
Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków.
-
Małgorzata Kurc
tel. 22 863 55 24 tonowo 7- Zastępca Dyrektora podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
- Do podstawowych zadań Zastępcy Dyrektora należy:
- zastępowanie Dyrektora w czasie jego nieobecności;
- kierowanie podległymi komórkami organizacyjnymi oraz zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania;
- sprawowanie merytorycznej kontroli nad działalnością podległych komórek organizacyjnych;
- wydawanie decyzji w sprawach należących do zakresu działania oraz w ramach udzielonych pełnomocnictw.
-
Katarzyna Duranc
tel. 22 863 55 24 tonowo 7- Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
- Główny Księgowy Zakładu realizuje obowiązki i uprawnienia określone w przepisach o finansach publicznych, rachunkowości oraz zamówieniach publicznych.
- Do zadań Głównego Księgowego należy zapewnienie prowadzenia rachunkowości Zakładu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, a w szczególności:
- organizowanie sporządzania, obiegu oraz kontroli dokumentów finansowych w sposób zapewniający właściwą dokumentację zdarzeń gospodarczych;
- terminowe przygotowywanie i przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych;
- prowadzenie gospodarki finansowej Zakładu polegającej na dysponowaniu środkami pieniężnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami, planem finansowym Zakładu oraz harmonogramem dochodów i wydatków, zapewnienie terminowego ściągania należności, dochodzenie roszczeń oraz spłaty zobowiązań;
- opracowywanie kwartalnych analiz realizacji planu finansowego Zakładu oraz wykorzystania środków będących w dyspozycji Zakładu;
- dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów finansowych;
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, w tym zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji oraz zasad obiegu dokumentów;
- organizowanie w sposób właściwy przechowywania dokumentacji księgowej, sprawozdawczej i innej, będącej w dyspozycji Działu Finansowo-Księgowego oraz zabezpieczenie tej dokumentacji przed zniszczeniem i dostępem osób nieupoważnionych;
- Główny Księgowy Zakładu pełni funkcję Kierownika Działu Finansowo-Księgowego, który kieruje i koordynuje pracę w podległym dziale.
- Główny Księgowy ma prawo żądać od kierowników innych komórek organizacyjnych udzielania w formie ustnej lub pisemnej niezbędnych informacji i wyjaśnień, jak również udostępnienia do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji i wyjaśnień oraz wnioskować do Dyrektora o określenie trybu, według którego mają być wykonywane przez inne komórki organizacyjne prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów i sprawozdawczości finansowej.
-
tel. 22 863 55 24 tonowo 4
- Dział Finansowo-Księgowy pełni funkcję dysponenta środków budżetowych, realizuje zadania Zakładu w zakresie projektowania i wykonywania budżetu Zakładu oraz prowadzi sprawy dotyczące obsługi finansowo – księgowej Zakładu.
- Do właściwości Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
- opracowanie planu finansowego dochodów i wydatków oraz kontrola nad prawidłową jego realizacją w skali całego roku,
- dokonywanie zmian w budżecie jednostki zgodnie z przyjętym trybem i zasadami,
- kontrola dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
- prowadzenie rejestru operacji finansowych (zakup, sprzedaż, wystawianie faktur, sporządzanie przelewów),
- obsługa bieżących rachunków bankowych,
- sporządzanie comiesięcznych sprawozdań z realizacji budżetu (dochodów i wydatków) oraz sprawozdań rocznych i okresowych z zakresu księgowości,
- syntetyczna i analityczna ewidencja kont rozrachunkowych, prowadzenie rozliczeń
z kontrahentami, - prowadzenie ewidencji wydatków i dochodów w podziale na paragrafy klasyfikacji budżetowej,
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku od towarów i usług VAT,
- składanie cząstkowych deklaracji VAT w aplikacji Urzędu m.st. Warszawy oraz dokonywanie rozliczeń z Urzędem m.st. Warszawy w tym zakresie,
- sporządzanie i wysyłanie w aplikacji Urzędu m.st. Warszawy jednolitego pliku kontrolnego (JPK),
- ewidencjonowanie i naliczanie przychodów z nieruchomości,
- obsługa interesantów w zakresie bieżących naliczeń należności, uzgadniania sald
i rozliczeń, - rozliczanie opłat za media,
- analityczna ewidencja kosztów na poszczególne nieruchomości,
- ustalanie raz w roku kosztów utrzymania 1m2 nieruchomości według rzeczywistych kosztów poniesionych w rozliczonym i zamkniętym okresie,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych,
- obsługa kasy wewnętrznej jednostki,
- rozliczanie nieruchomości przekazywanych ich właścicielom w zakresie kosztów zarządu, eksploatacji i remontów nieruchomości prywatnych będących w zarządzie Zakładu,
- prowadzenie ewidencji przyznanych dodatków mieszkaniowych,
- zamawianie środków pieniężnych na wydatki,
- sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości,
- sporządzanie deklaracji o wysokości opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi,
- obsługa lokali mieszkalnych znajdujących się w budynkach wspólnot mieszkaniowych (wystawianie not księgowych, kontrolowanie należności i zobowiązań, udział pełnomocnika w zebraniach wspólnot).
- prowadzenie ewidencji księgowej zaangażowania wydatków jednostki,
- ustalanie wysokości należności z tytułu wpłaconych kaucji mieszkaniowych,uzgadnianie ewidencji księgowej z działami merytorycznymi.
-
Kierownik: Monika Jakubowska
tel. 22 863-55-24 tonowo 5- Działem Organizacji i Kadr kieruje kierownik, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
- Dział Organizacji i Kadr realizuje zadania w zakresie:
- organizowania i gospodarowania powierzonym zasobem nieruchomości w granicach zwykłego zarządu;
- regulacji stanów prawnych nieruchomości niebędących własnością m.st. Warszawy,
a zarządzanych przez ZGN oraz nadzoru nad prowadzonymi postępowaniami sądowymi w tym zakresie; - współpracy z Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych w ramach wykonywania przez pracowników obowiązków ustanowionego pełnomocnika m.st. Warszawy;
- prowadzenia polityki personalnej oraz rozwoju zawodowego pracowników,
- prowadzenia naliczeń wynagrodzeń pracowników oraz innych świadczeń wynikających z zatrudnienia;
- prowadzenia spraw w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż.;
- ochrony danych osobowych przetwarzanych w Zakładzie;
- organizacji pracy Zakładu oraz realizacji potrzeb gospodarczych Zakładu;
- inwentaryzacji majątkowych Zakładu;
- koordynowania zadań w zakresie kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem;
- nadzoru nad zapewnieniem ciągłości pracy w systemach informatycznych;
- organizacji i prowadzenia zakładowej składnicy akt.
Do zadań Działu Organizacji i Kadr należy w szczególności:
w zakresie organizacji, informatyzacji, ochrony danych osobowych oraz archiwizacji:
- opracowywanie projektów zarządzeń, pism ogólnych, regulaminów, instrukcji;
- prowadzenie rejestru wewnętrznych aktów normatywnych, upoważnień
i pełnomocnictw; - prowadzenie rejestru skarg, wniosków i interpelacji;
- obsługa sekretariatu i kancelarii, w tym prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów;
- przygotowywanie pism i wysyłanie korespondencji Dyrektora;
- realizacja zatwierdzonych zamówień i rozliczanie dokonanych zakupów na potrzeby Zakładu;
- przygotowanie harmonogramu okresowych inwentaryzacji majątkowych Zakładu oraz uczestniczenie w inwentaryzacji i prowadzenie ksiąg inwentarzowych (w tym elektronicznych ksiąg inwentarzowych w systemie inwentaryzacji składników majątku trwałego);
- prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych,
a w szczególności przygotowywanie upoważnień w zakresie administrowania
i przetwarzania danych osobowych oraz prowadzenie rejestru udostępniania danych osobowych podmiotom zewnętrznym; - nadzór nad właściwą obsługą informatyczną Zakładu;
- prowadzenie wraz z bieżącą aktualizacją Biuletynu Informacji Publicznej Zakładu;
- nadzór nad bieżącym aktualizowaniem informacji na stronie internetowej Zakładu;
- nadzór nad utrzymaniem czystości na terenie siedziby Zakładu;
- nadzór nad prawidłowym utrzymaniem bezpieczeństwa siedziby Zakładu wspomaganego przez elektroniczny system alarmowy i monitoringu oraz system kontroli dostępu;
- koordynowanie zadań w zakresie kontroli zarządczej oraz zarządzania ryzykiem, oraz współpraca w tym zakresie z komórkami Urzędu Dzielnicy oraz Urzędu m.st. Warszawy;
- organizacja i prowadzenie zakładowej składnicy akt oraz nadzór na prawidłowym jej funkcjonowaniem;
- archiwizacja dokumentów za pomocą elektronicznego systemu archiwizacyjnego;
w zakresie eksploatacji:
- prowadzenie inwentaryzacji gruntów, na których znajdują się budynki administrowane przez Zakład;
- organizowanie i gospodarowanie zasobem w granicach zwykłego zarządu,
a zwłaszcza organizowanie i sprawowanie zarządu nieruchomością wspólną do czasu określenia przez właścicieli lub sąd sposobu zarządu tą nieruchomością wspólną; - podejmowanie działań mających na celu regulację stanów prawnych nieruchomości niebędących własnością m.st. Warszawy, a zarządzanych przez ZGN oraz nadzór nad prowadzonymi postępowaniami sądowymi w tym zakresie;
- prowadzenie ewidencji budynków, budowli, lokali użytkowych i mieszkalnych, terenów posesji, gruntów i urządzeń;
- prowadzenie księgi zasobów;
- współpraca z dostawcami mediów, a także usługodawcami w zakresie prowadzonych rozliczeń;
- przygotowywanie danych do umów z kontrahentami dostarczającymi media
i usługodawcami; - opracowywanie wstępnej dokumentacji przetargowej w zakresie wywozu nieczystości, pielęgnacji zieleni oraz innych usług i dostaw leżących w zakresie działania działu;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie kontroli terminowości, jakości i prawidłowości świadczonych na rzecz Zakładu dostaw (dostarczania wody i odprowadzania ścieków, dostarczania energii elektrycznej, dostarczania gazu i innych mediów) i usług (wywozu nieczystości płynnych
i stałych, wywozu gabarytów, pielęgnacji zieleni, sprzątania itp.); - dokonywanie uzgodnień i prowadzenie korespondencji z kontrahentami
w zakresie świadczonych usług; - prowadzenie rozliczeń świadczonych usług przy współpracy z komórkami organizacyjnymi;
- obsługa Systemu Zarządzania Energią oraz współpraca w tym zakresie
z komórkami Urzędu m.st. Warszawy; - obsługa systemu ubezpieczeń w ramach Warszawskiego Programu Ubezpieczeń;
- obsługa systemu STRATEG;
- sporządzanie deklaracji o wysokości opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi;
- udział w protokolarnym przejmowaniu lub przekazywaniu nieruchomości,
w zakresie współpracy ze Wspólnotami Mieszkaniowymi: w tym współpraca z właścicielami nieruchomości będących w zarządzie Zakładu;- inicjowanie i przygotowywanie kierunkowych działań Zakładu w zakresie współpracy ze Wspólnotami Mieszkaniowymi;
- koordynowanie organizowanych zebrań Wspólnot Mieszkaniowych, udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień Wspólnotom Mieszkaniowym;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Zakładu w sprawach dotyczących wspólnot mieszkaniowych;
- przekazywanie do komórek organizacyjnych Zakładu informacji o zmianie zarządu;
- opracowywanie sprawozdawczości i informacji w zakresie współpracy ze Wspólnotami Mieszkaniowymi;
- reprezentowanie m.st. Warszawy jako właściciela na zebraniach Wspólnot Mieszkaniowych;
- składanie oświadczeń woli w sprawach dotyczących nieruchomości wspólnych podejmowanych w drodze uchwał;
- współpraca z zarządami i zarządcami Wspólnot przy opracowywaniu uchwał, planów gospodarczych oraz ich analiza;
- ocena i analiza prawidłowości podejmowanych przez Wspólnoty Mieszkaniowe uchwał;
- analiza materiałów na zebrania oraz materiałów otrzymywanych po odbytych zebraniach;
- współdziałanie z Działem Finansowo-Księgowym w zakresie realizacji zobowiązań finansowych miasta wobec Wspólnot Mieszkaniowych;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie nadzoru nad utrzymaniem nieruchomości wokół budynków Wspólnot Mieszkaniowych, stanowiących własność m.st. Warszawy;
- prowadzenie ewidencji lokali komunalnych w nieruchomościach wspólnych;
- prowadzenie ewidencji zarządów nieruchomości wspólnych, ich zarządców lub administratorów;
w zakresie prowadzenia polityki personalnej oraz rozwoju zawodowego pracowników:
- prowadzenie spraw płacowych, kadrowych i socjalnych;
- naliczanie wynagrodzeń osobowych i bezosobowych oraz innych świadczeń związanych ze stosunkami pracy pracowników Zakładu oraz Zleceniobiorców;
- prowadzenie spraw wynikających z Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym ustalenie wysokości odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych oraz naliczanie świadczeń socjalnych, obsługa komisji socjalnej oraz przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wypłaty świadczeń;
- rozliczanie czasu pracy pracowników za pomocą systemu informatycznego;
- przygotowywanie i realizacja szkoleń oraz rozwoju zawodowego pracowników;
- prowadzenie postępowań rekrutacyjnych w Zakładzie;
- współpraca z urzędem pracy i innymi instytucjami w zakresie doboru kadr
i warunków zatrudniania w świetle przepisów prawa pracy i przepisów szczególnych, na niektórych stanowiskach pracy; - współpraca z urzędami skarbowymi oraz ZUS w zakresie prowadzonych rozliczeń;
- współpraca z GUS, PFRON i innymi urzędami w ramach prowadzonej sprawozdawczości;
- przygotowywanie dokumentów do zawierania umów cywilno-prawnych (zlecenia, o dzieło);
- prowadzenie rejestru umów cywilnoprawnych (zlecenia i o dzieło oraz inne związane z obsługa kadrową), w tym w elektronicznym Centralnym Rejestrze Umów Urzędu m.st. Warszawy;
- rozliczanie umów cywilnoprawnych z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej i niebędącymi pracownikami zgodnie z Procedurą wprowadzoną Zarządzeniem Prezydenta m. st. Warszawy oraz współpraca
w tym zakresie z komórkami Urzędu m.st. Warszawy; - prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w Zakładzie,
w tym spraw związanych z wypadkami przy pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz współpraca z organami i instytucjami w zakresie BHP i ppoż.; - nadzór nad prawidłowym realizowaniem zadań w zakresie bhp przez uprawnione osoby świadczące usługi w Zakładzie;
- prowadzenie gospodarki odzieżą roboczą, ochronną i sprzętem ochrony osobistej pracowników Zakładu;
- udział w przygotowaniu projektu planu finansowego w zakresie zatrudnienia
i wynagrodzenia, sukcesywne nadzorowanie zaangażowania planu wydatków oraz przygotowywanie odpowiednich sprawozdań.
-
Kierownik: Elżbieta Kowalczyk
tel. 22 863-55-24 tonowo 6- Działem Eksploatacji i Zamówień Publicznych kieruje kierownik działu, który podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
- Dział Eksploatacji i Zamówień Publicznych realizuje zadania w zakresie:
- zarządzania lokalami użytkowymi;
- utrzymania terenów zewnętrznych oraz dzierżawą nieruchomości;
- prowadzenia spraw i koordynacja działań w zakresie udzielania zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zamówień nie objętych Prawem zamówień publicznych, do których należy stosować art. 44 ustawy o finansach publicznych, w tym przyjmowanie zleceń z komórek organizacyjnych na przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz weryfikacja wniosków z komórek organizacyjnych Zakładu.
- Do zadań Działu Eksploatacji i Zamówień Publicznych należy w szczególności:
- w zakresie zarządzania lokalami użytkowymi, utrzymania terenów zewnętrznych oraz dzierżaw:
- prowadzenie ewidencji najmu lokali użytkowych, garaży, powierzchni reklamowych i dzierżawy gruntu;
- przygotowywanie materiałów do ogłoszeń́ o przetargach, konkursach ofert na najem lokali użytkowych i garaży,
- przygotowywanie materiałów i dokumentów w zakresie najmu lokali użytkowych, garaży, powierzchni reklamowych oraz przedkładanie do rozstrzygnięcia Zarządowi Dzielnicy;
- przygotowywanie projektów Uchwał Zarządu Dzielnicy i przedkładanie ich do rozstrzygnięcia na posiedzeniu Zarządu Dzielnicy;
- przygotowywanie dokumentacji do zawarcia lub rozwiązania umów o najem lokali użytkowych, powierzchni reklamowych, garaży oraz dzierżaw gruntu,
- w tym także postępowań przetargowych, konkursowych i negocjacji związanych
- z wyłonieniem najemcy lub dzierżawcy, a także przygotowywaniem dokumentów do umów użyczenia;
- prowadzenie działań windykacyjnych w zakresie bezpośredniego kontaktu
- z najemcami lokali użytkowych, garaży, powierzchni reklamowych
- i dzierżawców w przypadku stwierdzenia zwłoki w opłatach w przedziale od jednego do dwóch okresów rozliczeniowych;
- udział w protokolarnym przejmowaniu lub przekazywaniu lokali użytkowych, powierzchni reklamowych, garaży i dzierżawy gruntu;
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie lokali użytkowych, garaży, powierzchni reklamowych i dzierżawy gruntu;
- prowadzenie kontroli prawidłowości użytkowania lokali, garaży i terenów oraz realizacji zawartych umów najmu i dzierżawy, w tym ustaleniem koniecznych napraw obciążających wynajmującego lub najemcę
-
- w zakresie prowadzenia zamówień publicznych:
- przestrzeganie przepisów Prawa zamówień publicznych oraz przestrzeganie wydatkowania środków publicznych zgodnie z ustawą o finansach publicznych,
- a także stosowanie odpowiednich przepisów m. st. Warszawy z zakresu finansów oraz zamówień publicznych,
- sporządzanie i prowadzenie planów zamówień publicznych Zakładu w oparciu
- o wnioski komórek merytorycznych na roboty budowlane oraz dostawy i usługi,
- prowadzenie spraw i koordynacja działań w zakresie udzielania przez Dyrektora zamówień nie objętych Prawem zamówień publicznych, do których należy stosować art. 44 ustawy o finansach publicznych, w tym przyjmowanie zleceń z komórek organizacyjnych na przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz weryfikacja wniosków z komórek organizacyjnych w postępowaniach unormowanych wewnętrznymi Zarządzeniami Dyrektora,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Dyrektora w sprawach dotyczących zamówień publicznych,
- przygotowywanie i przeprowadzanie zleconych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach uczestnictwa w komisjach przetargowych,
- a w szczególności publikacja ogłoszeń, prowadzenie dokumentacji postępowania, zawiadamianie o wynikach postępowania,
- weryfikowanie pod względem formalnym projektów dokumentów przygotowywanych przez członków komisji przetargowych z merytorycznych komórek organizacyjnych, zlecających przeprowadzenie postępowania,
- wydawanie i przyjmowanie dokumentów przetargowych związanych
- z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych, protestów i odwołań,
- prowadzenie rejestru umów i zleceń zawieranych w ramach zamówień publicznych oraz innych zobowiązań o charakterze wydatkowym
- w elektronicznym Centralnym Rejestrze Umów Urzędu m.st. Warszawy,
- przygotowywanie wystąpień do Urzędu Zamówień Publicznych i Urzędu m. st. Warszawy,
- prowadzenie zbiorczej sprawozdawczości z udzielonych zamówień publicznych, przechowywanie dokumentacji przetargowej z udzielonych zamówień, a następnie przekazywanie do archiwum.
-
Kierownik: Małgorzata Jurkowska
tel. 22 863-55-24 tonowo 2
Działem Technicznym kieruje kierownik, który podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
Dział Techniczny realizuje zadania związane z:
- utrzymaniem należytego stanu technicznego nieruchomości zarządzanych przez ZGN;
- przygotowaniem rocznych planów w zakresie konserwacji, remontów i inwestycji;
- sporządzaniem rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizacji planu robót remontowych, inwestycyjnych i konserwacji;
- przygotowaniem dokumentacji związanej z uzyskaniem zgód i zezwoleń wymaganych prawem budowlanych w celu wykonywania robót budowlanych;
- zlecaniem opracowania dokumentacji technicznej, ekspertyz i innych dokumentów uprawnionym jednostkom;
- przygotowaniem dokumentacji do postępowań przetargowych na roboty budowlane, usługi i dostawy w zakresie technicznym;
- sporządzaniem umów na roboty budowlane, usługi i dostawy w zakresie technicznym;
- kwalifikowaniem robót awaryjnych do pilnej realizacji (zagrożenie życia i zdrowia, kataklizmy);
- prowadzeniem rejestracji zleceń prac konserwacyjnych;
- współpracą z organami nadzoru architektoniczno-budowlanego, Inspekcją Ochrony Środowiska, Państwową Inspekcją Pracy, Państwową Inspekcją Sanitarną, SANEPID, Strażą Pożarną oraz innymi jednostkami organizacyjnymi;
- dokonywaniem przeglądów budynków i budowli oraz prowadzenie książek obiektu budowlanego w zakresie art. 62 i art. 64 Prawa Budowlanego;
- dokonywaniem oceny i opisu zakresu powstałej szkody w zarządzanym zasobie oraz dokonywaniem zgłoszeń powstałych szkód do ubezpieczyciela;
- prowadzeniem ewidencji powstałych szkód w zarządzanym zasobie nieruchomości
i zgłoszonych do ubezpieczenia oraz współpraca w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi ZGN; - nadzorem nad realizacją robót budowlanych, usług i dostaw w zakresie technicznym zgodnie z ustawą Prawo Budowlane oraz warunkami określonymi w umowach na ich realizację;
- sporządzaniem kosztorysów inwestorskich oraz protokołów typowania robót;
- weryfikacją kosztorysów ofertowych;
- potwierdzaniem faktycznie wykonanych robót oraz wydawaniem zleceń na usunięcia wad, a także weryfikacją rachunków za wykonane roboty i usługi;
- nadzorem nad realizacją zleceń w zakresie remontów i konserwacji;
- udziałem w protokolarnym przejmowaniu lub przekazywaniu nieruchomości;
- udziałem w okresowych przeglądach stanu technicznego zarządzanych zasobów (w tym przeglądach gwarancyjnych);
- dokonywaniem oceny stanu technicznego pomieszczeń przeznaczonych na lokale mieszkalne, użytkowe i inne;
- dokonywaniem weryfikacji oraz oceny stanu technicznego nieruchomości lub ich części przeznaczonych do dzierżawy;
- współpracą z komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie kontroli terminowości, jakości i prawidłowości świadczonych na rzecz Zakładu dostaw (dostarczania wody
i odprowadzania ścieków, dostarczania energii elektrycznej, dostarczania gazu i innych mediów) i usług (wywozu nieczystości płynnych).
-
-
Kierownik: p.o. Martyna Dominik
tel. 22 863-55-24 tonowo 1- Działem Administracji kieruje kierownik działu, który podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
- Dział Administracji realizuje zadania związane z:
- utrzymaniem należytego porządku i czystości w budynkach i ich otoczeniu;
- określaniem wymiaru opłat za najem lokali mieszkalnych, w tym ich odpowiedniej regulacji na podstawie polityki czynszowej m.st. Warszawy;
- nadzorem nad przejmowaniem lokali i rozliczaniem najemców ze zwalnianych lokali;
- prowadzeniem ewidencji lokali niezasiedlonych oraz podejmowaniem działań zmierzających do szybkiego przygotowania lokali zwalnianych do kolejnego zasiedlenia;
- prowadzeniem działań windykacyjnych w zakresie bezpośredniego kontaktu z najemcami lokali mieszkalnych w przypadku stwierdzenia zwłoki w opłatach w przedziale od jednego do dwóch okresów rozliczeniowych;
- przygotowywaniem wypowiedzeń umów najmu lokali mieszkalnych w zakresie przewidzianym przepisami z wyjątkiem wypowiedzeń z tytułu zwłoki z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu mieszkalnego;
- przygotowywaniem niezbędnych dokumentów do radcy prawnego celem skierowania spraw do sądu;
- współdziałaniem z kontrahentami w zakresie świadczonych przez nich usług oraz potwierdzaniem ich racjonalności, prawidłowości wykonania i rzetelności wystawionych faktur;
- obsługą Systemu Zarządzania Energią w zakresie lokali mieszkalnych i części wspólnych zarządzanego zasobu oraz współpraca w tym zakresie z komórkami Urzędu m.st. Warszawy;
- prowadzeniem zbioru dokumentów dotyczących lokali i budynków mieszkalnych;
- przygotowaniem dokumentów do zawarcia umowy najmu lokali mieszkalnych;
- sprawowaniem nadzoru nad dozorcami domów;
- przygotowywaniem w oparciu o oszczędną i racjonalną gospodarkę zakupu sprzętu
i materiałów niezbędnych dozorcom do wykonywania zadań; - przygotowywaniem i realizowaniem zakupów niezbędnych do prawidłowego zarządzania nieruchomościami będącymi w administrowaniu Zakładu;
- współpracą z dostawcami mediów, a także usługodawcami na rzecz Zakładu w zakresie prawidłowości dostaw i usług;
- współpracą z komórkami organizacyjnymi Zakładu w zakresie kontroli terminowości, jakości i prawidłowości świadczonych na rzecz Zakładu dostaw (dostarczania wody
i odprowadzania ścieków, dostarczania energii elektrycznej, dostarczania gazu i innych mediów) i usług (wywozu nieczystości płynnych i stałych, wywozu gabarytów, pielęgnacji zieleni, sprzątania itp.); - rozpatrywaniem wniosków o obniżki czynszu z tytułu niskich dochodów przez najemców lokali mieszkalnych;
- realizacją Programu „Poznaj swojego najemcę̨”;
- udziałem w protokolarnym przejmowaniu lub przekazywaniu nieruchomości;
- udziałem w przygotowaniu projektu planu finansowego w zakresie obsługi zarządzanych nieruchomości oraz wyposażenia dozorców w niezbędne materiały i narzędzia;
- przygotowywaniem sprawozdawczości i odpowiednich rejestrów z zakresu pracy działu.
-
Kierownik: Sylwia Strójwąs
tel. 22 863-55-24 tonowo 31. Działem Windykacji kieruje kierownik działu, który podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
2. Dział Windykacji realizuje zadania związane z wykonywaniem czynności windykacyjnych związanych z zaległościami powstałymi w związku z brakiem zapłaty czynszu lub innych opłat z tytułu najmu lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży i bezumownego korzystania, z tytułu dzierżawy nieruchomości, z tytułu rozliczeń z właścicielami nieruchomości przekazanych w zarząd prywatny, w tym w szczególności:- bieżące analizowanie stanu zaległych należności Zakładu;
- egzekwowanie należności od dłużników;
- bieżące monitorowanie wpłat oraz rozliczanie dłużników w zakresie programu restrukturyzacji długów;
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do wszczynania i prowadzenia spraw sądowych oraz do podejmowania ewentualnych postępowań mediacyjnych i układowych z dłużnikami;
- opracowywanie okresowych i epizodycznych informacji i analiz (sprawozdawczości) dotyczących windykacji zaległych należności na potrzeby Zakładu oraz innych jednostek;
- przygotowywanie wypowiedzeń umów najmu lokalu mieszkalnego, użytkowego, garażu lub umów dzierżawy z tytułu zwłoki z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu mieszkalnego;
- przygotowywanie oświadczenia woli Dyrektora w sprawie przywrócenia umowy najmu lokalu mieszkalnego zgodnie przepisami prawa;
- sporządzanie i realizacja umów spłaty zadłużenia w formie świadczenia niepieniężnego oraz nadzór nad ich prawidłową realizacją przez dłużników;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi ZGN, a w szczególności z Działem Technicznych w zakresie ustalania prac w ramach realizacji programu odpracowywania długów;
- współpraca z organami egzekucyjnymi (komornik).